برگزیده تحقیق کلمات کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی شناسایی ارزشمندترین کلمات برای سئو
شما می توانید هر وب سایتی را جستجو کنید تا تمام کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کند و همچنین URL های رتبه بندی، تخمین ترافیک و غیره را مشاهده کنید. این فوقالعاده غنی از ویژگیها است و همه چیزهایی که برای کشف کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل آنها و بهینهسازی محتوای خود در اطراف آنها در یک مکان نیاز دارید، دارد. در قدم سوم از فرآیند تحقیق کلمات کلیدی سئو، باید شروع کنید به حذف کلمات نامناسب! قطعا در میان کلمات شما الان تعداد زیادی کلمه وجود دارد که اصلا هیچ ربطی به کسب و کارتان ندارد. آمارها نشان میدهد که بیشتر کاربران اینترنت فقط به نتایج جستجو در صفحه اول علاقهمند هستند و نیمی از کلیکها به سه نتیجه اول میرسد.
با بهینهسازی محتوای سایت بر اساس کلمات کلیدی دقیق و مرتبط، شما قادر خواهید بود تا بهطور طبیعی در صفحات نتایج موتور جستجو SERPs رتبه بالاتری کسب کنید و بدون نیاز به پرداخت هزینههای اضافی، ترافیک هدفمند جذب کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب که دقیقاً با نیازها و جستجوهای کاربران همراستا باشد، امکان دسترسی به ترافیک هدفمند و با کیفیت را فراهم میکند. این نوع ترافیک بیشتر احتمال دارد که به مشتریان وفادار و کاربران فعال تبدیل شود. در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که کیورد ریسرچ چیست و چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟ قطعا این فرایند زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. اما باید بتوانید بر اساس نیاز کاربران و الگوریتم های گوگل، یک محتوا را تولید کنید. برای انجام این مراحل باید صبور باشید، اما این را بدانید که در نهایت به نتیجه دلخواه خود، خواهد رسید.
SEMrush یکی از ابزارهای مهم در سئو است که خدماتی مانند تحقیقات ارگانیک، تحلیل رقابتی و تحقیق کلمات کلیدی را برای افراد و سئوکاران ارائه میدهد. آموزش کار با SEMrush به شما کمک میکند تا تحقیقات کلمات کلیدی، بکلینکها و سایر موارد مرتبط را بررسی کنید. برای تحقیق کلمات کلیدی در SEMrush، کافی است در بخش Keyword Magic Tool، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید تا میزان جستجو و کلمات مشابه آن نمایش داده شود. ابزار تحقیق کلمات کلیدی در سایت ryrob.com به کاربران کمک میکند تا کلمات کلیدی ارزشمند را برای بهبود عملکرد سئوی خود شناسایی کنند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، ایدههای کلمات کلیدی را بر اساس حجم جستجو، رقابت و دشواری ارائه میدهد و به ویژه برای وبلاگنویسان و بازاریابان مفید است. این ابزار به طور خاص در یافتن کلمات کلیدی با رقابت کم که برای سایتهای جدید یا کوچکتر ایدهآل هستند، مؤثر است.
برای مثال همین مقاله که میخوانید برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست» نوشته شده است. کلمات کلیدی بلند عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل میشوند. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً میدانند بهدنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را بهوضوح مشخص میکنند. با این حال، این نوع کلمات بسیار رقابتیاند و برای دستیابی به رتبههای بالا در نتایج جستجو، معمولاً نیاز به صرف هزینه قابلتوجهی دارند.
در بسیاری از مواقع موتورهای جستجوگر با پیشنهاد کلمات و عباراتی مشابه و نزدیک به کاربران به آنها کمک میکنند تا کلمات کلیدی مناسب تری برای پیدا کردن محتوای موردنظرشان جستجو کنند. به غیر از درک بهتر در مورد اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و دقیقاً چه چیزی می خواهند، اگر می خواهید در تحقیق کلمات کلیدی پیشرفت کنید، پیگیری نتایج و تجزیه و تحلیل خود ضروری است. به عنوان مثال، با استفاده از داده های گوگل آنالیتیکس، به راحتی می توانید تشخیص دهید که کدام کلمات کلیدی و صفحات فرود بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند و کدام یک عملکرد ضعیفی دارند. با این دانش می توانید برنامه ای برای اصلاح و ارتقای استراتژی خود داشته باشید. اما برای اطمینان، کسانی را که به آنها علاقه دارم میگیرم، سپس آنها را به ابزار تحقیق کلمه کلیدی دیگری مانند رتبهبندی SE تغذیه میکنم تا حجم جستجوی ماهانه و دشواری رقابت آنها را بررسی کنم.
وقتی کاربران با محتوایی مواجه شوند که دقیقاً نیازهای آنها را برآورده میکند، احتمال بیشتری وجود دارد که اقداماتی مانند خرید یا ثبتنام انجام دهند. همچنین، تجزیه و تحلیل عملکرد کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی میتواند به وبمسترها کمک کند تا استراتژیهای محتوای خود را بهتر بهینه کنند، بطوری که محتواهایشان پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشد. در نتیجه، تحقیق دقیق و صحیح درباره کلمات کلیدی نه تنها برای سئو بلکه برای موفقیت کلی کسبوکارهای آنلاین ضروری است. در ادامه این متن به بررسی و معرفی سایت و ابزارهایی که کاربرد موثری در تحقیق کلمات کلیدی دارند، خواهیم پرداخت. در این مقاله به بررسی روشها، ابزارها و نکات مهم تحقیق کلمه کلیدی خواهیم پرداخت تا بتوانید استراتژی مناسبی برای بهینهسازی محتوای خود ایجاد کنید و در دنیای رقابتی امروز، از سایر رقبا پیشی بگیرید.
همین جستوجوی ساده باعث شد ما بفهمیم چقدر گرفتن رتبه و رقابت سخت و دشوار است. بعد از آن، ۳ سایت معتبر و قابلاعتماد یکتانت، جیادز و افراک را میبینیم که شکستدادن آنها سخت است.
در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی میپردازیم. برای بهینهسازی این کلمات، مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما بهراحتی در نتایج جستجو قابل دسترسی باشند. همانطور که گفتیم، کسی که کلمه «لپتاپ» را جستجو میکند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپتاپها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپتاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو میکند، کاملاً هدف مشخصی دارد. این فرآیند بهویژه در رقابتهای شدید آنلاین اهمیت بیشتری پیدا میکند و موجب میشود که کسب و کارها بهطور مؤثرتر و با استراتژی هدفمندتری در بازار حضور پیدا کنند.
اگر سایتتان را به تازگی راه اندازی کرده اید، بهتر است از کلمات کلیدی کم رقابت یا کلمات کلیدی دم دراز شروع کنید. اما کلمات کلیدی کم رقابت را از کجا تشخیص دهیم؟ کلماتی که اصولا طولانی تر هستند و از چندین کلمه تشکیل شده اند، کلمات کلیدی کم رقابت هستند. یکی از روش های تحقیق کلمات کلیدی سایت فروشگاهی، استفاده از ابزارهای مختلف است. ابزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد. در ادامه بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را به شما معرفی می کنیم. برای فهمیدن میزان رقابت یک کلمه کلیدی، باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل Ahrefs، SEMrush یا Ubersuggest استفاده کنید.
پس اگر می خواهید از آن سایت های متروکه نشوید باید به دنبال کلمات کلیدی مناسب باشید. تحقیق کلمات کلیدی به کمک ابزارهای مختلفی انجام میشود، که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. اگر هیچ کس به دنبال چیزی نباشد که درباره اش می نویسید، هر چقدر هم تلاش کنید، از گوگل بازدیدی بدست نخواهید آورد. تنها چالش ابزار سئو سیگنال اطلاعات ارائه شده برای “میزان جستجوی ماهانه” هر عبارت است که با دیتای ارائه شده توسط کیورد پلنر و چیزی که در سرچ کنسول مشاهده میکنیم متفاوت است. در ادامه 6 ابزار کارآمد برای تحقیق کلمات کلیدی را به شما معرفی میکنیم و با هم میبینیم که هرکدام چه امکاناتی در اختیار ما قرار میدهند.
سپس تمامی کلماتی که برای سئو این کلمه لازم است را در این دسته بگذارید. از دیگر روش های استخراج کلمات کلیدی یک سایت، مراجعه به اینستاگرام است. اینستاگرام نیز مانند گوگل از یک الگوریتم مشخص و با قدرت استفاده می کند. شما می توانید به قسمت سرچ اینستاگرام رفته و آن را در حالت tags (تگ) قرار دهید و سپس عبارت " طراحی سایت " را جستجو کنید. با تحقیق کلمه کلیدی، میتوانید کلمه ها و عباراتی را که مخاطبان هدف شما برای جستجوی اطلاعات، محصولات و همچنین خدمات استفاده میکنند، را شناسایی کنید.
در این تحقیق مشخص شد که صفحهای که در نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه اول را به خود اختصاص داده است، برای هزار کلمه کلیدی مرتبط دیگر یکی از ده رتبه برتر را به خود اختصاص خواهد داد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را بیابید و همچنین دربارهی ابزارهای مختلف کیورد ریسرچ به شما اطلاعات بدهیم. کلمات کلیدی به عنوان پل ارتباطی بین محتوای وبسایت و نیازهای جستجوی کاربران عمل میکنند. هنگامی که یک کاربر عبارتی را در موتور جستجو وارد میکند، موتور جستجو تلاش میکند بهترین نتایج را بر اساس آن عبارات ارائه دهد. بنابراین، انتخاب صحیح کلمات کلیدی میتواند تأثیر زیادی بر روی رتبهبندی سایت در نتایج جستجو داشته باشد. اگر محتوای یک وبسایت با کلمات کلیدی مناسب و مرتبط بهینهسازی شده باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که در نتایج بالاتر قرار گیرد و ترافیک بیشتری جذب کند.
استفاده از کلمات کلیدی در متا تگها، عنوان صفحات و توضیحات صفحات، به عنوان یک روش کلیدی برای افزایش رتبه وبسایت در نتایج جستجو محسوب میشد. در آغاز، موتورهای جستجو به سادگی از کلمات کلیدی برای تطابق با محتوای سایت ها استفاده می کردند. با این حال، به مرور زمان با افزایش پیچیدگی موتورهای جستجو، روش های آن نیز پیچیده تر شد. پس از آنالیز رقبا و تحقیق کلماتکلیدی؛ با بیشاز 2000 عبارت کلیدی روبرو خواهیم بود ولی همه آنها نمیتوانند بخشی از اهداف کسب و کار باشند. می توانید از آن برای تعیین فراوانی بهینه کلمه کلیدی یک موضوع استفاده کنید یا بررسی کنید که رقبا از چه کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده می کنند. وقتی کلمه کلیدی seed را وارد میکنید، AlsoAsked روابط بین موضوعات را پیشنهاد میکند و آنها را با یک نمودار انشعاب نشان میدهد که میتوانید بهعنوان فایلهای CSV.
شما برای به دست آوردن اطلاعات میتوانید کلمات مختلفی همچون “طراحی سایت” یا “طراحی وبسایت رایگان” را در قسمت جستجو بنویسید. برای آنکه بتوانیم تخمینی از میزان جستجوی هر عبارت داشته باشیم باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بهره بگیریم. بهترین ابزار برای تخمین میزان جستجوی کلمات، Keyword Planner است که در ادامه بیشتر در موردش صحبت خواهیم کرد. تحقیق کلمات کلیدی نقطهٔ شروع تولید محتوا است؛ محتوایی ارزشمند که درد مخاطب را رفع کند. تجزیهوتحلیل لیستی که آماده کردید، به شما کمک میکند بهترین محتوا را در اختیار مخاطبِ هدف خودتان بگذارید؛ چیزی که بیشترین آورده را هم برای شما و هم برای او داشته باشد.
همچنین این امکان وجود دارد که از URL یا آدرس یک وب سایت (عموماً یک سایت رقیب) نیز به عنوان هسته استفاده کنید. شما حتی می توانید حداکثر ده کلمه کلیدی و یک URL را به طور همزمان وارد کنید. در نهایت گوگل چند هزار کلمه کلیدی پر بازدید را به شما پیشنهاد خواهد داد. بازدهی که از Keyword Planner دریافت می کنید کاملاً براساس اطلاعاتی است که در اینجا وارد می کنید. بنابراین باید در مورد آنچه در این کادر وارد می کنید بسیار استراتژیک عمل کنید.
Jaaxy یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی SEO برای بازاریابان وابسته است. اگر یک بازاریاب دیجیتال هستید، افزونه رایگان کروم Surfer یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که می توانید استفاده کنید. این بستگی به سطح آگاهی شما از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی دارد. اکنون در پنجره باز شده گزینه Queries containing را انتخاب کرده و کلمه کلیدی عمومی را وارد می کنیم تا کلمات بلندتر این کلمه که کاربران وب سایت ما جستجو کرده اند برای ما نمایش داده شود. برای بررسی روندها و نقاط کور، درک هدف کاربر و یافتن کلمات کلیدی بهینه برای ساخت محتوای خود، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. با این حال، به یاد داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی تنها پایه و اساس استراتژی سئو شما است.
من همچنین بسیار دوست دارم که Mangools داده های Trend را برای هر کلمه کلیدی به شما می گوید، بنابراین می توانید ببینید که حجم جستجو در طول زمان چگونه تغییر کرده است. استفاده از ترکیبی از این انواع کلمات کلیدی در استراتژی سئوی شما میتواند باعث موفقیت بیشتری شود. همچون Keyword Tool بخشی برای دریافت عبارات کلیدی یک صفحه یا دامنه پیشبینی شده است ولی متاسفانه در زبان فارسی بسیار ضعیف بوده و عموما خروجی قابل استنادی ارائه نمیکند. همچنین با استفاده از ابزار Screaming Frog میتوانیم ساختار درختی یک سایت، عبارات استفاده شده به عنوان h1 و عنوان سئو (title) را استخراج کنیم. تصویر زیر یک نمونه خروجی دریافت شده از اسکریمینگ فراگ و ساختار درختی یک فروشگاه اینترنتی و تنوع صفحات آن را نشان میدهد.
البته تحقیق کلمات کلیدی فقط در سئو کاربرد ندارد و برای تبلیغات در گوگل هم به آن نیاز دارید. البته مراحل این تحقیق و نحوهٔ انتخاب کلمات و اولویتبندی با کیورد ریسرچ برای سئو و تولید محتوا متفاوت است. یکی از مواردی که باید قبل از آشنایی با تحقیق کلمات کلیدی یادش بگیرید، مفهوم کلمه کلیدی است. در واقع منظور از کلمه کلیدی یا Keyword، همان کلمه ای است که شما در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو، تایپ کرده و سرچ میکنید. حالا اگر این متنی که سرچ میشود بیشتر از 1 کلمه باشد به آن “عبارت کلیدی” یا keyphrase هم میگوییم. البته در زبان عامیانه به همه انواع این عبارت ها هم کلمه کلیدی میگویند پس خیلی خودتان را درگیر این موضوع نکنید.
گوگل ترندز یکی از قدرتمندترین ابزارهای گوگل می باشد که می تواند کلمات مرتبط با موضوع شما را پیدا کند و حتی موضوع و اهمیت کلمات کلیدی بین کلمات مرتبط را به شما نمایش دهد. همچنین گوگل ترندز توانایی بررسی وضعیت کلمه کلیدی در بین اخبار و ترندهای روز دنیا را دارا می باشد همچنین وضعیت ترند بودن کلمه در شهر های مختلف ایران و خارج از کشور را نیز دارا می باشد. شاید بتوان به جرات گفت مهمترین فرایند در سئو فرایند تحقیق کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی در seo مهمترین نقش را دارند و درواقع اگر کلمه ای جستجو نشود موتور جستجویی هم نیست که بخواهیم بهینه اش کنیم. قبل از اینکه سفر تحقیق کلمه کلیدی خود را برای بهینه سازی محتوای خود آغاز کنید، برخی از اصول تحقیق کلیدواژه وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید.
علاوه بر این، هدف جستجو در این عبارات بهوضوح مشخص نیست؛ بهعنوان مثال، ممکن است فردی با جستجوی «لپتاپ» قصد خرید داشته باشد، درحالیکه شخص دیگری بهدنبال اخبار جدیدترین مدلهای لپتاپ باشد. کلمات کلیدی کوتاه، که با عنوان «کلمات کلیدی اصلی» یا «Head» نیز شناخته میشوند، عبارات یک یا دو کلمهای پرجستجو هستند. این کلمات معمولاً در جستجوهای عمومی استفاده میشوند و به دلیل حجم بالای جستجو، میتوانند ترافیک زیادی ایجاد کنند. واژههایی مانند «فوتبال»، «تبلت»، «کاغذ دیواری»، «لباس» و «سفر» نمونههایی از این دستهاند. همانطور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبهبندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیونها صفحه کدامها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک میکنند.
یکی از بهترین روش ها برای بدست آوردن لیست کلمات کلیدی لینک شده در وب سایت ها، آنالیز وب سایت مورد نظر با نرم افزار Screaming Frog SEO Spider می باشد. ابزار Semrush یک ابزار غیر رایگان است که امکانات زیادی به کارشناسهای سئو میدهد. یکی از بهترین امکاناتی که این ابزاردر اختیار کارشناسهای سئو میگذارد آنالیز رقبا، مخصوصا آنالیز کلمات کلیدی طبیعی (اورگانیک) رقبا است. در صفحه گسترده خود در مورد قصد خریدار برای هر عبارت کلیدی یادداشت کنید، یا عادتی را برای خود یا تیمتان ایجاد کنید که قبل از ایجاد محتوا با استفاده از آن، هدف یک کلمه کلیدی را بررسی کنید. همچنین میتوانید از آن برای ایجاد ایدههای کلمه کلیدی ارگانیک و پولی مرتبط استفاده کنید، و بدانید که بزرگترین رقبا در جستجوی ارگانیک برای هر کلمه کلیدی هدف چه کسانی هستند. Serpstat یکی دیگر از پلتفرم های همه کاره با پایگاه داده کلمات کلیدی عظیم است.
با وارد کردن آدرس یک سایت یا صفحه در اینترنت میتوانیم لیستی از عبارات کلیدی هدف مرتبط با آن را دریافت کنیم. نکته جالب این است که با بررسی یک سایت شما علاوه بر لیست کلمات، آدرس صفحه مرتبط و رتبه آن در نتایج جستجو را هم مشاهده میکنیم. اولین قدم برای تدوین استراتژی سئو، تحقیق کلمات کلیدی و شناسایی مهمترین عباراتی است که کاربران در گوگل جستجو میکنند. برای انجام این کار ابزارهای متعددی در دسترس داریم و انتخاب بهترین گزینه برای یک تازه کار ساده نیست. در این مقاله معیارهای انتخاب و مقایسه ابزارها را با هم بررسی کرده و 6 ابزار ایرانی و خارجی را معرفی میکنیم. Semrush یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که امکانات گستردهای برای سئو و بازاریابی دیجیتال ارائه میدهد.
جلوتر بیشتر دربارهٔ این موضوع صحبت خواهیم کرد؛ ولی این تحقیق همچنین باعث میشود چیزی آماده کنید که واقعاً مخاطب میخواهد. یعنی اگر دنبال راهنما است، راهنمایی درخور و ارزشمند آماده میکنید و اگر دنبال قیمت، تصاویر و نظرات مشتریان است، صفحهٔ محصول را جلوی او میگذارید. مثلا اگر در حال حاضر اولویت سایت تان این است که صرفا روی کلمات مربوط به وکس مو و قلم آرایشی رتبه بگیرد، فقط همین 2 کلمه را در ابزار جستجو کنید و مابقی را به زمانی موکول کنید که محصولاتش را در سایت موجود کرده اید. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما میتوانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را بهعنوان یک مرجع معرفی کنند. حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را بهصورت جزئیتر بررسی کنیم. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بهجای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده میشود.
این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... سعی میکنیم تمپلیتی در آینده به مقاله اضافه کنیم تا بر اساس اون پیش برین. تمام مراحل رو بهترتیب جلو رفتیم که چیزی از قلم نیفته و تحقیق شما کامل شه. همین مراحل رو بهترتیب جلو برین و توی شیت ثبت کنین، شیت آماده میشه. فوق العاده کاربردی و جذاب.دمتون گرم.فقط کاش اون فایل شیت که در ابتدا راجع بهش صحبت کردید رو قدم به قدم تا انتهای مقاله کامل میکردید.
برای آموزش کار با Ahrefs جهت پیدا کردن کلمات کلیدی، روی "Keyword Explorer" کلیک کرده و کلمه کلیدی خود را وارد کنید. سپس با انتخاب علامت ذرهبین یا گزینه جستجو، میتوانید اطلاعاتی مانند سختی کلمه کلیدی و میزان جستجوی آن در ماه گذشته را مشاهده کنید. خوشبختانه تحقیق کلمات کلیدی به صورت پیشرفته تری انجام میشود و از ابزارهای متنوع و روشهای پیشرفته برای شناسایی کلمه ها با حجم جستجو بالا، رقابت پایین و ارتباط بالا با محتوای وبسایت استفاده میشود. در دنیای پر سرعت و رقابتی امروز، تحقیق کلمه کلیدی (keyword research ) یکی از مهم ترین مهارت های بازاریابی دیجیتال و حوزه سئو سایت می باشد. این فرایند کلمات و عباراتی را که مردم برای جستجوی اطلاعات، محصولات و خدمات در موتورهای جستجو، مانند گوگل، بینگ و یاهو استفاده میکنند، شناسایی میکند.
سپس، تنظیمات را به «ایالات متحده» و «12 ماه گذشته» تغییر میدهم و سپس به برگه «پرسمانهای مرتبط» در پایین صفحه بروید. Moz معیارهای سختی و حجم معمولی را ارائه می دهد، به علاوه چند معیار بسیار مفید که در هیچ جای دیگری ندیده ام. با این حال، خزنده و پایگاه داده ابری خود را دارد که در پسزمینه اجرا میشود، که دادهها را از آن استخراج میکند. و یک حساب ابری برای ذخیره پروژه ها و دسترسی به آنها در دستگاه ها وجود دارد. اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایتتون انتخاب کنین.
برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مراجعه کنید. در ادامه مثال، من متوجه شدم مثلا سایت x و c و v روی کلمه تحقیق کلمات کلیدی و روی کلمه ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، با یک صفحه از سایت شان سئو شده اند! یکی از بزرگترین مزایای تحقیق کلمه کلیدی، تأثیر آن بر بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در دنیای امروز، جستجو در موتورهایی مانند گوگل بهعنوان یکی از اصلیترین راههای دسترسی کاربران به اطلاعات و خدمات محسوب میشود. علاوه بر پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی، شما باید کلمات کلیدی مرتبط را نیز پیدا کرده و در محتوای خود استفاده کنید.
توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود. این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد. استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک میکند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند. برای هر تصویری که در صفحه استفاده میکنید، حتماً یک متن جایگزین (Alt Text) بنویسید. اگر تصویر با موضوع صفحه مرتبط است، متن جایگزین باید هم توصیفی باشد و هم بهصورت طبیعی شامل کلمه کلیدی باشد. این کار علاوه بر کمک به سئو، به کاربران دارای مشکلات بینایی هم کمک میکند تا مفهوم تصویر را بهتر درک کنند.
اگر دسترسی به کیورد پلنر برای شما دشوار است استفاده از ابزار Keyword Tool بهترین گزینه خواهد بود. به طور معمول برای یک فروشگاه اینترنتی با بیش از 5000 عبارت هدف روبرو خواهیم بود، خب خودتان تصور کنید که چه کار زمانبر و پیچیدهای برای شناسایی آنها داریم. اتفاقا در بیشتر موارد برداشت اولیه ما با نیاز مخاطب یکسان نیست چرا که به واسطه تخصص و تجربه در حوزه کاری خود بسیاری از مفاهیم را بدیهی فرض میکنیم یا از اصطلاحات تخصصی بهره میگیریم. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات...
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری