راهکارهای افزایش نرخ تبدیل (CRO) با ترکیب سئو
آموزش جامع بهینه سازی نرخ تبدیل + ۶ المان مهم در CRO آنالیتیپس
با اجرای درست کمپین بهینهسازی نرخ تبدیل، علاوه بر صرفهجویی در زمان، استراتژیهای جدیدی هم برای پیشرفت پیدا خواهید کرد. به عبارت دیگر، بهینهسازی نرخ تبدیل به شما کمک میکند تا از بازخوردها (Feedback)، رفتار مشتری و کارایی وبسایت خود، آگاه شوید و سعی کنید تجربه کاربری یا «UX» سایتتان را بهبود ببخشید. به فرآیندی که باعث افزایش درصد نرخ تبدیل در قسمتهای مختلف سایت یا اپلیکیشن میشه بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) یا cro میگن. به نظر من این تخصص ترکیبی از تخصصهای طراحی تجربه کاربری و دیجیتال مارکتینگه. پنل آنالیتکس شما پر از اطلاعاتیه که اگه تبدیل به بینش تصمیم گیری بشه در کسبوکارتون انقلابی به پا میشه. سرعت بارگذاری سایت یکی از نکات کلیدی برای بهبود نرخ تبدیل وبسایتها است.
مثلاً به جای اینکه بنویسید «برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید»، بنویسید «همین حالا خرید کنید». دکمههای فراخوان باید در مکانهای استراتژیک قرار بگیرند که به راحتی قابل مشاهده باشند. ۱. ۹۶٪ افراد اطلاعات کسبوکارهای محلی را از اینترنت به دست میآورند. اگر حضور آنلاین قوی نداشته باشید، بخش بزرگی از مشتریان بالقوه خود را از دست میدهید.۲. ۸۰٪ از جستجوهای محلی به تبدیل (خرید یا اقدام مشابه) منجر میشوند. این نشان میدهد که داشتن استراتژی لوکال سئو چقدر میتواند برای رشد کسبوکار شما مؤثر باشد.۳. ۶۲٪ از مشتریان کسبوکارهایی که وبسایت ندارند را نادیده میگیرند.
در این فرایند بدون صرف هزینه و با انجام تغییراتی در محتوا، قالب و برخی موارد دیگر، میتوانیم نرخ تبدیل سایت را افزایش دهیم. بعنوان مثال اگر فروشگاه اینترنتی ما روزانه 100 نفر بازدید کننده داشته باشد و از این تعداد بصورت میانگین فقط 3 نفر خرید کنند، میتوانیم بگوییم نرخ تبدیل ما 3% است. به زبان ساده نرخ تبدیل (Conversion Rate) یعنی اینکه چه میزان از بازدیدکنندگان سایت ما، عملی که میخواهیم را انجام میدهند. ابزارهای هیت مپ می توانند بینش ارزشمندی در مورد نحوه تعامل کاربران با صفحات شما ارائه دهند. این ابزارها نشان می دهند که کاربران روی کدام قسمت های صفحه بیشتر کلیک می کنند و کجا وقت بیشتری می گذرانند. با آزمایش نسخه های مختلف صفحات و عناصر، می توانید ببینید کدام نسخه نرخ تبدیل بهتری دارد.
در این صفحه، باید هر چیزی که درباره شما و کسب و کار شما وجود دارد را ذکر نمایید؛ از اسامی کارکنان و عکس از محیط کار گرفته، تا سوابق کاری و فعالیتهایی که تا به حال داشتهاید. استفاده از بهینه سازی نرخ تبدیل مبتنی بر تجزیه و تحلیل می تواند به سؤالات مهمی درباره نحوه برخورد کاربران با سایت شما پاسخ دهد. تجزیه و تحلیل این اطلاعات تمام نقطه ضعف های سایت شما را به راحتی برملا خواهد نمود و شما با کمی تلاش می توانید بهینه سازی نرخ تبدیل سایت خود را به نحو احسنت انجام دهید. در این روش بهینه سازی نرخ تبدیل شما بایستی داده های کمی سایت خود را با استفاده از پلتفرم هایی مانند گوگل آنالیتیکس تجزیه و تحلیل کرده و نقطه ضعف های سایت خود تیم بازاریابی محتوایی خود را کشف کنید. ابزارهایی مانند Google Analytics، Hotjar، Optimizely، و VWO به شما کمک میکنند تا رفتار کاربران را تحلیل کرده و بهینهسازیهای لازم را برای افزایش نرخ تبدیل انجام دهید.
طراحی لیندینگ پیجها فوقالعاده مهم است و کوچکترین اشتباه میتواند خیلی برایتان گران تمام شود. بسیاری از گزارشها نشان میدهند که کاربران زیادی به دلیل مشکلات صفحات فروش، به صفحات دیگر هدایت نشدهاند. برای داشتن لندینگ پیجهای حرفهای میتوانید کتاب رایگان راهنمای طراحی صفحات فرود که وب 24 منتشر کرده را دانلود کنید و بخوانید. در ساده ترین توضیح یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. چون با بهینه سازی نرخ تبدیل شما در وحله اول، هزینه تبلیغات خود را کم و از هر مشتری خروجی بالاتری خواهید گرفت.
علاقهمند به مباحث دیجیتال مارکتینگ، پرفورمنس مارکتینگ، سئو و بازاریابی محتوا. جزئیات ناکافی محصول، تصاویر با کیفیت پایین یا عدم وجود نقد و بررسی محصول می تواند باعث تردید مشتری شود. نکته مهم این است که بروزرسانی یک نسخه زبانی میتواند بر رتبهبندی نسخههای محلی دیگر تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، بروزرسانی زبان انگلیسی بریتانیایی میتواند بر چندین نسخه محلی اپ استور تأثیر بگذارد. با تمرکز بر رشد ارگانیک از طریق ASO، میتوان هزینههای مربوط به جذب کاربر از طریق تبلیغات را کاهش داد. این امر علاوه بر صرفهجویی در هزینه، منجر به رشد پایدار و مستمر اپلیکیشن میشود.
همچنین، بهبود سرعت بارگذاری صفحات وبسایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در سال 2008 باراک اوباما (رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا) در نتایج نظرسنجی های قبل از انتخابات از رقبای خود عقب افتاده بود. به همین دلیل بر بهینهسازی لندینگ پیج کمپین تبلیغاتی رئیس جمهور تمرکز کردند. آزمایش با استفاده از 6 تصویر و ویدیو و 4 CTA مختلف شروع شد که در مجموع، 24 حالت مختلف را تشکیل میدادند. ترکیب برنده -نسخهای که تصویر خانواده اوباما و دکمه “بیشتر بدانید” را داشت- توانست نرخ تبدیل این لندینگ پیج را از 8.26% به 11.6% برساند.
پس از اختصاص امتیاز به هر استراتژی، اعداد را جمع کنید و حاصل را بر سه تقسیم کنید. این کار امتیازی به شما میدهد که نشان میدهد کدام پروژه بیشترین تأثیر را خواهد داشت. این باور نیکان او را به سمت دنیای کلمات فرستاد و حالا چندسالی است که نوشتههایش قفل ذهن مخاطبهای حوزه تکنولوژی را باز میکند. دائماً رقبا را ارزیابی و بررسی کنید تا بفهمید چه تاکتیکهایی باعث رشد آنها یا حتی سقوطشان شده است! از بین تمام تاکتیکها و ترفندهایی که وجود دارند، تصمیم گرفتیم ۸ مورد را که کارآمدی آنها اثبات شده است، خدمتتان معرفی کنیم.
خیر، CRO برای هر نوع وبسایتی که هدفی مانند ثبتنام، دانلود یا تکمیل فرم دارد، مفید است. هر وبسایتی که نیازمند انجام اقدامی توسط کاربر باشد، میتواند از بهینهسازی نرخ تبدیل بهرهمند شود. یکی از عوامل مؤثر در افزایش نرخ تبدیل، ایجاد حس امنیت و اعتماد در کاربران است. کسبوکارها باید به کاربران اطمینان دهند که اطلاعات شخصی و مالی آنها در امان است. استفاده از نمادهای امنیتی مانند SSL، نماد اعتماد الکترونیکی و ارائه سیاستهای شفاف برای بازگشت کالا میتواند در افزایش اعتماد کاربران مؤثر باشد. بنابراین، لازم است قبل از پیادهسازی کامل تغییرات مدنظرتان در راستای بهینهسازی نرخ تبدیل، از کارا بودن آنها مطمئن شوید؛ به همین خاطر است که پیشنهاد میکنیم استراتژیهای CRO را امتحان کنید.
باید تعداد افرادی که اقدام به خرید از سایتتان میکنند را بر تعداد کل بازدیدکنندگان،تقسیم کنید. به عنوان مثال اگر ورودی سایتتان ۵۰۰ نفر است و از بین آنها فقط ۵۰ نفر اقدام به خرید کردهاند، نرخ تبدیل شما ۵۰/۵۰۰ یا ۱۰ درصد است. ابزارهای مختلفی برای تست A/B وجود دارد که میتوانید از آنها برای افزایش نرخ تبدیل سایت استفاده کنید. به کمک تست A/B و بررسی نتایج بهدست آمده میتوانید بازخورد هر تصمیم خود را بسنجید و هر کدام نتیجه بهتری داشت اتخاذ کنید. هر چه بیشتر در خرید اینترنتی، احساس یک خرید واقعی را به مخاطب منتقل کنید، شانس بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را دارید. یکی از مواردی که میتواند باعث ایجاد تجربه بهتر خرید اینترنتی شود این است که از زاویههای مختلف عکس محصول خود را به نمایش بگذارید، حتی در صورت امکان قابلیت نمایش 360 درجه محصول را فراهم کنید.
یا مثلاً اگر میخواهید نرخ تبدیل برای دانلود ایبوکتان را محاسبه کنید، تعداد کل دانلودها باید تقسیم بر مجموع تعداد بازدیدکنندگان صفحاتی که لینک ایبوک در آنها قرار دارد شود. با فرض اینکه لینک در ۳ صفحه قرار دارد و هر صفحه ۲۰۰ بازدیدکننده دارد، در مخرج کسر باید ۲۰۰ را قرار دهیم. نرخ تبدیل درصد بازدیدکنندگانی از وبسایت را نشان میدهد که تبدیل شدهاند! آنالیتیپس یک مرجع برای یادگیری گوگل آنالیتیکس و تمامی ابزارهای آنالیز وبسایت به زبان فارسی است. بهینهسازی صفحهای مانند لیست محصولات یک فروشگاه ممکن است برای شروع کمی مشکل به نظر برسد. در صورتی که تغییر در صفحه اصلی میتواند خیلی ساده به بهینهسازی سایت کمک کند.
ما با انجام A/B تست با قرار دادن badge ضمانت در چاپ با استفاده از گوگل اپتیمایز آن را تست کردیم و متوجه شدیم همین تغییر کوچک باعث شده که نرخ تبدیل فروش این برند تا 8.8% افزایش پیدا کند. این درصد برای افرادی که برای اولین بار به این سایت مراجعه کرده بودند تا 20% افزایش را به همراه داشت که تغییر بسیار قابل توجهی بود. یا بهینهسازی نرخ تبدیل به مجموعه فعالیتها سیستماتیکی گفته میشود که نرخ تبدیل را افزایش میدهند که طی آن کاربران را متقاعد میکنیم تا به سمت هدفی که می خواهیم هدایت شوند. در کل با ساخت تجربه ای بهتر برای کاربرانمان آن ها را به مشتریانی وفادار تبدیل میکنیم و نرخ تبدیل سایتمان را افزایش میدهیم. این ابزار یک راه حل عالی برای این بهینه سازی است که خلاقیت را با تحقیق و آزمایش ترکیب می کند. با کمک این ابزار شما می توانید پیام ها را شخصی سازی نموده و همینطور نظرسنجی هایی را انجام دهید که در مورد انتظارات مشتریان اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.
CRO معمولاً شامل ایجاد ایدههایی برای عناصری در سایت یا اپلیکیشن شما به حساب میآید، که میتوان آنها را بهبود بخشید و سپس اعتبار این فرضیهها را از طریق تست A/B و آزمایش چند متغیره تأیید کنید. به طور کلی، بهبود تجربه کاربر برای به تبدیل رسیدن (اتمام فراید خرید) را بهینه سازی نرخ تبدیل میگویند. فرایندی که در آن مشتری شما را به خریدار نهایی در سایت و برند شما تبدیل میکند. برای بهبود نرخ تبدیل، باید به بهینهسازی طراحی، محتوا، تجربه کاربری و فرآیندهای موجود در وبسایت بپردازید. همچنین، اجرای آزمونهای A/B و تحلیل رفتار کاربران به شما کمک میکند تا نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنید.
دادههای عددی (که در تجزیهوتحلیل الزامی هستند) اطلاعاتیاند که باعث شناخت عمیق ما از کاربر میشوند. این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... پیشنهادات محدود به زمان کاربران را تشویق میکند که سریعتر اقدام کنند. عباراتی مانند «همین حالا ثبتنام کنید» یا «مشاهده تخفیف ویژه» به کاربران انگیزه اقدام فوری میدهد. دو صفحه حیاتی که باید در هر سایت و فروشگاه اینترنتی وجود داشته باشد، صفحات «درباره ما» و «تماس با ما» هستند.
ارائه راهنماییها و مشاورههای مفید به مشتریان میتواند به آنها کمک کند تا در استفاده از محصولات یا خدمات شما موفقتر باشند. وقتی کاربران احساس کنند که شما به موفقیت آنها اهمیت میدهید، احتمال بیشتری وجود دارد که به مشتریان دائمی تبدیل شوند و نرخ تبدیل افزایش یابد. راهاندازی تست A/B بهمعنای بازاریابی برای گروههای مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابیتان است. در نهایت، راهاندازی این مدل تست، به شما کمک میکند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک میشود. به عنوان مثال، اگر یک صفحه فرود دارای نرخ تبدیل 10٪ باشد و 2000 بازدید کننده در ماه داشته باشد، آن صفحه 200 تبدیل (لید) در ماه ایجاد میکند.
از عوامل فنی و سرعت بارگذاری سایت گرفته تا تجربه کاربری و کیفیت محتوای ارائهشده، همهی اینها در بهبود نرخ تبدیل نقش اساسی ایفا میکنند. استفاده از سئو برای افزایش نرخ تبدیل یک استراتژی قدرتمند است که می تواند نتایج قابل توجهی برای کسب و کار شما به ارمغان آورد. با ترکیب تکنیک های سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل، می توانید نه تنها ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید، بلکه درصد بیشتری از این بازدیدکنندگان را به مشتریان واقعی تبدیل کنید. برای دستیابی به نتایج بهتر و تحلیل دقیقتر نرخ تبدیل، ابزارهای گوناگونی وجود دارند که هر یک قابلیتها و ویژگیهای خاص خود را ارائه میدهند. این ابزارها به شما کمک میکنند که از مرحله تحلیل رفتار کاربران تا بهینهسازی تجربه کاربری، مسیر افزایش نرخ تبدیل را به دقت پیموده و تغییرات لازم را برای جذب و نگهداری بیشتر کاربران پیادهسازی کنید.
کاربری که روی صفحه شما کلیک میکند، انتخابهای زیاد دیگری دارد اما او شما را انتخاب کرده است. اگر در رسیدن او به نیازش تاخیر کنید، قطعا صفحه رقیبان را انتخاب خواهد کرد و شما با دست خودتان او را به دیگران تحویل دادید. شما با استفاده راهکارهای ارزان و مقرونبهصرفه کاری میکنید که افزایش درآمد و سودآوری داشته باشید. به معنای ساده افزایش نرخ تبدیل شما منجر به افزایش سود و در نتیجه بازگشت سرمایه بهتر میشود. با پیگیری منظم این شاخص ها، می توانید روندها را شناسایی کرده و استراتژی های خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
در واقع، این دعوت همان عملی است که از بازدیدکننده میخواهید آن را انجام دهد؛ مثل عضویت در خبرنامه، خرید، استفاده از خدمات و … . اندازه و رنگ دکمه، فونت، سایز و رنگ نوشته از مواردی هستند که میتوانید آنها را بهینه کنید. با بهینهسازی دکمه دعوت به اقدام، میتوانید نرخ تبدیل را بهصورت چشمگیری افزایش دهید. بر هیچ کس پوشیده نیست که قیمت از جمله مهمترین موارد اثر گذار جهت خرید است. گاهی اوقات یک محصول اگر گران باشد فروش بیشتری دارد (البته در اینجا شهرت برند فروشنده مهم است)، و گاهی اوقات با کاهش قیمت محصول میتوان فروشهای بیشتری را ایجاد کرد.
روشهای مختلفی برای کسب درآمد از اپلیکیشنها وجود دارد، از جمله تبلیغات درونبرنامهای، خریدهای درونبرنامهای و اشتراک. ASO با بهبود نرخ تبدیل صفحه محصول، کاربران بیشتری را به دانلود اپلیکیشن ترغیب میکند و در نتیجه، پتانسیل افزایش درآمد را به همراه دارد. صفحات فرود یکی از اجزای مهم در جعبه ابزار بازاریابان امروزی هستند و همانطور که قبلا ذکر شد، نقشی اساسی در بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) ایفا می کنند. لید فلو یک عنصر دیگر برای بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) است که می توانید به سایت خود اضافه کنید. لیدفلوها، پاپ آپ های پر بازده ای هستند که برای جلب توجه و ارائه ارزش طراحی شده اند.
مهم نیست که پیشنهاد شما چقدر خوب است یا دکمه دعوت به اقدام چقدر زیبا طراحیشده! مثلاً به بازدیدکننده اطمینان دهید که از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آنها سوءاستفاده نمیکنید و سایتتان ایمن است. همچنین باید به وسعت نمونه همفکر کنید؛ یعنی صفحه موردنظر باید به تعداد کافی بازدید برسد تا شما بتوانید بر اساس آن تصمیم گرفته و تغییرات همیشگی اعمال کنید. در طول یک آزمایش، تعداد بازدیدکنندهها و نرخ تبدیل، همواره کاهش و افزایش مییابد. پس باید پیشبینی کنید که با توجه به وسعت نمونهتان، چه مدتزمانی برای رسیدن به بهترین جواب مناسب است.
بهینه سازی نه تنها برای فروش؛ بلکه برای بهبود هر قسمتی از صفحاتتان میتواند کمک کننده باشد. خیلیها تصور میکنند برای افزایش نرخ تبدیل سایت باید فقط هزینه کنند و دنبال تبلیغات پولی مختلف بروند. اما واقعا این شاید دمِدستیترین و سادهترین فکری باشد که به ذهن خیلیها میرسد. هنر شما اینجاست که بتوانید با بررسی وضعیت فعلی سایت و سفر مشتری، روشهایی مقرونبهصرفه را برای بهینه سازی نرخ تبدیل سایت به کار بگیرید. به همین دلیل، بهینهسازی نرخ تبدیل یا Conversion Rate Optimization (CRO) از جمله موضوعات اساسی است که برای دستیابی به موفقیت پایدار باید به آن توجه کرد. آیا اینکه از بازدیدکنندگان سایت بتوانیم چند مشتری بیشتر داشته باشیم، تمام ماجرای CRO است و ارزش دارد روی آن سرمایهگذاری کنیم؟ واقعیت این است که بدونشک تمام ظرفیتهای بهینهسازی نرخ تبدیل این نیست.
برای بهبود نرخ تبدیل، لازم است تمامی اجزای تشکیلدهنده صفحه محصول اپلیکیشن مورد بررسی و بهینهسازی قرار گیرند. اسکرینشاتها به عنوان کانال اصلی انتقال اطلاعات و پیامهای کلیدی، از اهمیت ویژهای برخوردار هستند. با بهینه سازی نرخ تبدیل، از ترافیک موجود وب سایت خود نهایت استفاده را خواهید برد و در عین حال اطمینان حاصل می کنید که سرنخ های واجد شرایط را هدف قرار می دهید. یکی از راههای بسیار ساده برای بهینه سازی نرخ تبدیل سایت، در نظر گرفتن صفحه «درباره ما» است. این صفحه، مدرک اعتبار و اطمینان شماست و ذهنیت مخاطب را نسبت به شما، تا حد زیادی تغییر خواهد داد.
پس از تحقیق بازار و انتخاب کلمات کلیدی هدف، باید بر اساس استراتژی، کلمات کلیدی قابل اجرا را انتخاب کرد. الگوریتمهای پیچیدهای برای تعیین رتبهبندی نتایج جستجو در هر دو فروشگاه به کار میروند. اگرچه جزئیات دقیق این الگوریتمها منتشر نشده است، اما میتوان برخی عوامل تاثیرگذار را شناسایی کرد. نشاندهنده تعداد افرادی است که پس از ورود به صفحه وبسایت بدون تعامل آن را ترک میکنند. تعداد کل بازدیدکنندگان در مقایسه با تعداد افرادی که اقدام مورد نظر را انجام دادهاند.
اگر فرض کنیم در همان ابتدا 1000 نفر وارد سایت شده باشند، طی کردن این مسیر باعث میشود به دلایل مختلف تعدادی از آنها کم شوند و فقط تعدادی از آنها اقدام نهایی یا خرید را انجام دهند. به همین دلیل این مسیر مشابه قیف است؛ چراکه ابتدا در دهانه آن افراد زیادی وارد سایت یا اپلیکیشن میشوند، ولی فقط بخشی از آنها به عنوان خریدار خارج میشوند. یا با وسواس در مورد کاربران و مشتریان خود یک فرهنگ مشتری محور بسازید. تا جایی که می توانید درباره نگرانی ها و تردیدهای آنها بیاموزید و سپس راه حل هایی برای برطرف کردن آنها ارئه دهید. فراتر از بهبود و بهینهسازی تجربه سبد خرید، یکی دیگر از استراتژیهای کلیدی برای مقابله با رها کردن سبد خرید، بازیابی سبد خرید است.
سرعت صفحه یا زمان بارگذاری صفحه، تأثیر زیادی در عملکرد کلی سایت شما دارد. این مسئله بهطور مستقیم روی تجربه کاربری (UX)، نرخ تبدیل و رتبه سایت در موتور جستجو تأثیر میگذارد. اگر بخواهیم به سادهترین شکل ممکن نرخ تبدیل را تعریف کنیم باید بگوییم نرخ تبدیل یعنی چند درصد از افرادی که وارد سایت شدهاند خواسته موردنظر شما را انجام دادهاند. اما در نهایت هر چه نسبت اقدامات انجام شده که مطلوب شماست به تعداد ورودیهای سایت بیشتر باشد، نرخ تبدیل بیشتری دارید. قبلا در مقاله افزایش سرعت سایت به صورت مفصل به این موضوع پرداختیم که چرا سرعت سایت اهمیت دارد و برای افزایش سرعت سایت چه راهکارهایی وجود دارد. جالب است بدانید بر اساس تحقیقات منابع معتبر سئو در جهان، سرعت سایت نیز یکی از فاکتورهای مهم در نرخ تبدیل سایت شناخته میشود و میتواند روی کاهش و یا افزایش درآمد فروشگاههای اینترنتی اثر گذار باشد.
در نهایت، وقتی شروع به استفاده از CRO در وبسایت خود میکنید، متوجه خواهید شد که در مورد بازدیدکنندگان خود چیزهای زیادی یاد میگیرید، بیش از آنچه احتمالاً قبلاً میدانستید. هیچ گروهی از مشتریان یکسان نیستند، به همین دلیل مهم است که آزمایشات خود را انجام دهید تا بفهمید گروه مخاطبان شما چه چیزی را ترجیح میدهند. هر یک از این موارد را می توان در سایت آزمایش کرد تا مشخص شود که آیا تأثیر معنی داری بر نرخ رها شدن سبد خرید دارند یا خیر. این چک لیست به شما کمک میکند تا یک استراتژی جامع برای بهینهسازی فروشگاههای اپلیکیشن تدوین کنید و نتایج بهتری کسب کنید. مدیریت نظرات فرآیندی مستمر است که شامل تحلیل نظرات، تعامل با کاربران برای شناسایی فرصتهای کلیدواژهای، و تشویق کاربران به امتیازدهی و نوشتن نظر میشود. این فرآیند به افزایش تعامل کاربر و بهبود امتیاز کلی اپلیکیشن کمک میکند، زیرا کاربران تمایل بیشتری به امتیازدهی مثبت به اپلیکیشنهایی با توسعهدهندگان پاسخگو دارند.
با صحبت در مورد افزایش تبدیل، همیشه جای پیشرفت وجود دارد و بهترین شرکتها دائماً در حال تکرار، بهبود سایتها و برنامههای خود هستند، تا تجربه بهتری برای کاربران خود ایجاد کنند و تبدیلها را افزایش دهند. استفاده از CRO “فکر می کنم” را حذف میکند و آن را به “من می دانم” تغییر می دهد. در حالی که بسیاری از صاحبان سایتها برای بهینه کردن سایتهای خود از حدس و گمان استفاده میکنند، CRO به شما این امکان را میدهد تا بر اساس دادهها و حقایق تصمیم بگیرید و نه بر اساس احساسات خود. به این ترتیب، اگر متوجه شوید که مشتریان یا بازدیدکنندگان شما چیزی کاملاً متفاوت را ترجیح می دهند، می توانید به سرعت آن را تغییر دهید. با وجود تمام تلاشهای شما برای کاهش نرخ رها شدن سبد خرید، همیشه درصدی از مشتریان قبل از انجام خرید، سایت شما را ترک خواهند کرد.
مزیت اصلی «CRO» در این است که شما را به شناخت بهتری از بازدیدکننده، کاربر، مشتری، سایت و در کل کسبوکار خود میرساند. بهصورت مداوم و با صبر و حوصله بخشهای مهم سایت خود را بهینه کنید تا به حداکثر پتانسیل مدنظرتان برسید و درآمد را افزایش دهید. در سایت از عکسهای با کیفیت استفاده کنید تا به سایت و برند شما اعتبار ببخشند. قرار دادن ویدئو مناسب در سایت، بازدیدکننده را متقاعد میکند که بدون مطالعه متنهای طولانی، از شما خرید کند. دقت کنید که در ویدئو، دعوت به اقدام (CTA) قرار دهید که کاربر بداند چه کاری انجام دهد. همچنین میتوانید از مطالبی که در مورد روانشناسی کاربر وجود دارد استفاده کنید و دستورالعملهای مربوط به رفتار کاربر را انجام دهید تا با درک بهتر کاربر، نرخ تبدیل را افزایش دهید.
اگر قصد دارید سایت شما رتبه بالایی در گوگل داشته باشد و روزانه هزاران نفر از وب سایت شما بازدید کنند، ما با تیم متخصص سئو خود، به شما کمک می کنیم تا به این نتیجه دست پیدا کنید. با بهبود سئو، ترافیک وب سایت شما افزایش می یابد و شما با یک حضور قوی تر در دنیای آنلاین، به سرعت به موفقیت بیشتری دست خواهید یافت. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا عناصر مهم صفحه را بهتر جایگذاری کنید و تجربه کاربری را بهبود بخشید. از ریچ اسنیپت ها (ساختار داده های ساختاریافته) برای نمایش ستاره های رتبه بندی در نتایج جستجو استفاده کنید. این می تواند نرخ کلیک شما را افزایش داده و ترافیک بیشتری به سایت شما جذب کند. دیدن و شنیدن تجربیات واقعی سایر مشتریان می تواند تأثیر بسیار بیشتری نسبت به خواندن نظرات متنی داشته باشد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری