سئو کلاه سیاه چیست

سئو کلاه سیاه چیست ۷ روش که منجر به جریمه سایت می شود

البته بعد از آپدیت الگوریتم پاندا هسته گوگل، رتبه گرفتن با این روش، بسیار سخت شده است. همرنگ کردن کلمات کلیدی اصلی و مرتبط با پس زمینه صفحه سایت و نوشتن پرتکرار کلمات کلیدی، در همین دسته قرار می‌گیرد. داده‌های ساختاریافته هم بخش از این موارد به‌شمار می‌روند و تاثیر قابل توجهی در بهتر دیده‌شدن سایت شما خواهند داشت. اما در صورت دست‌کاری آن‌ها و انتشار سایت، باید منتظر پاسخ موتور جستجوگر باشید. این ترفند که تنها در حوزه سئو کلاه سیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، با تاثیری آنی اما موقت همراه است. درسته که این روش‌ها خلاف قوانین مشخص موتورهای جستجو نیستن، ولی ممکنه یه ذره غیراخلاقی باشن و حتی در آینده ممنوع بشن.

این عامل یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت سئو کلاه سیاه در میان مدیران به‌ویژه مدیران تازه کار است. سئو کلاه سیاه به‌طور قانونی غیرمجاز نیست، ولی نقض قوانین و دستورالعمل‌های وبمستر موتورهای جستجو هست و سایت شما رو در معرض جریمه‌های سنگین قرار می‌ده. ریدایرکت یعنی وقتی یه نفر روی یه لینک کلیک می‌کنه، به یه صفحه دیگه فرستاده بشه. حالا سایت‌هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنن، ریدایرکت رو به شکلی که نباید، به کار می‌برن. مثلاً یه موتور جستجو رو به یه صفحه می‌فرستن و کاربران واقعی رو به یه صفحه دیگه. در ابتدای مقاله اموزش سئو کلاه سیاه چیست، قصد داریم تکنیک هایی را به شما معرفی کنم که انجام آنها به شدت خطرناک است.

حال به دلیل اینکه سایت تازه کار سرعت ایندکس پایین تری دارد، محتوا در سایت شما زودتر ایندکس می شود و سایت اصلی منتشر کننده محتوا به عنوان کپی کننده شناخته می شود. هر دو این اقدامات جزو سئو کلاه سیاه بوده و می تواند منجر به جریمه شدن شما شود. به همین دلیل تا جایی که امکان دارد باید از تولید مطالب تکراری و استفاده از مطالب سایت های دیگر جلوگیری کنید. در صورتی که از مطالب کپی استفاده کنید، صاحب آن سایت می تواند گزارش شما را به گوگل بدهد. سئوکارهای کلاه سیاه؛ این دامنه‌ها را با ایجاد محتوایی مشابه آنچه که قبل از منقضی شدن دامنه بود ایجاد می‌کنند و لینک‌هایی را به وب‌سایت خود می‌دهند.

همچنین دارای تعهد در انجام خدمات سئو کلاه سفید و تکنیک های اصولی کسب رتبه در صفحه اول گوگل هستند مشورت کنید. سئوی کلاه سیاه اما هدف دیگری دارد و با استاندارد ها و اصول بهینه سازی که توسط گوگل توصیه شده است در تضاد است. بسیاری از اقدامات مدیران سایت ها در رابطه با سئو در صورتی که دانش کمی در رابطه با الگوریتم های گوگل داشته باشند میتواند تکنیک های بلک هت به حساب بیاید. چنانچه موارد بالا دلیل اصلی استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه باشد، بهتر است روش‌های سئو کلاه خاکستری را امتحان کنید که خطر کمتری با خود به همراه دارند. موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، خرید و فروش لینک‌ها را اکیداً ممنوع کرده است.

به کار بردن تکنیک‌های سئو کلاه سیاه اغلب به کاربران کمکی نمی‌کند و اگر موتور جستجویی وجود نداشت، از آن‌ها استفاده نمی‌شد. استفاده از سئو کلاه سیاه می‌تواند باعث جریمه شدن وب‌سایت و در نتیجه، کاهش رتبه صفحات وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) و کاهش میزان ترافیک طبیعی (ارگانیک) شود. «سئو کلاه سیاه یا سئو بلک هت» (Black-Hat SEO)، به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که برای فریب الگوریتم‌های گوگل و موتورهای جستجوی دیگر و بهبود رتبه وب‌سایت‌ها به کار برده می‌شوند. نام سئو کلاه سیاه، برگرفته از فیلم‌های وسترن است که با استفاده از کلاه سیاه برای شخصیت‌های منفی و کلاه سفید برای شخصیت‌های مثبت، تفاوت آن‌ها را نشان می‌دهند. از اونجایی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو روز به روز هوشمندتر می‌شن، به همین دلیل باید به هر قیمتی که شده از سئو کلاه سیاه دوری کنی.

شرکت دیگری که به دلیل سئو کلاه سیاه مورد جریمه گوگل واقع شد، شرکت گروپون بود. این مجموعه با استفاده از تکنیک Bait and switch  "تبلیغ جذاب یک محصول و یا خدمت، و در نهایت ارائه محصول یا خدمت متفاوت"  توانسته بود کلیک های زیادی بدست آورد. درواقع این آژانس گردشگری یکی از تبلیغات فروش ویژه خود را که مدت ها بود منقضی شده بود، همچنان در گوگل تبلیغ می کرد. به این ترتیب کاربران فریب می خوردند و روی سایت آنها کلیک می کردند اما تخفیفی درکار نبود. نمونه‌های رایج استراتژی‌های سئو کلاه سیاه شامل استفاده از متن نامرئی، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی و خرید بک لینک است. ریدایرکت یا تغییر مسیر های یواشکی شامل فرستادن کاربر به آدرس اینترنتی متفاوت از آدرسی که روی آن کلیک کرده است می شود.

حتما شما هم مشاهده کرده اید که برخی از افراد لینک سایت خود را در بخش کامنت های سایت های دیگر میگذارند. اگر ترافیک ورودی به سایت‌های رقیب را از طریق شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید، از این تکنیک استفاده کرده‌اید. این روش، شباهت‌های زیادی با تکنیک قبلی دارد و نهایتاً منجر به جریمه شدن سایت رقیب از سمت گوگل می‌شود. نوشتن کیورد مرتبط در متن توضیحات Alt تصاویر می‌تواند به رتبه گرفتن عکس‌های مطلب در نتایج سرچ image گوگل کمک کند. اما اگر تکرار کلمات کلیدی مانند مورد اول باشد، شما دارید از تکنیک کلاه سیاه استفاده می‌کنید. گوگل معتقده که لینک‌ها باید به‌طور طبیعی و به دلیل کیفیت محتوای سایت ایجاد بشن.

حال اگر از محتوای سایت های دیگر به این شکل استفاده کنید، محتوای شما به عنوان محتوای کپی حساب شده و شما نیز مرتکب دزدی محتوا شده اید. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. البته اشکالی ندارد با پرداخت پول از سایت‌های دیگر بک لینک بگیرید اما طبق گفته گوگل باید این نوع بک‌لینک‌ها به صورت نوفالوو باشند. گوگل بخشی را به نام disavow links در گوگل سرچ کنسول قرار داده که وبمستران می‌توانند بک‌لینک‌های مخرب را گزارش دهند تا از لیک پروفایل آن‌ها حذف شود. در این روش؛ توافق می‌شود که لینک وب‌سایت A در وب‌سایت B قرار گیرد و بالعکس. اما چنانچه در این تگ نیز بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید ممکن است با جریمه گوگل روبرو شوید.

بک لینک‌های سمی یا Toxic Site، از طریق سایت‌ها و دایرکتوری‌های نامعتبر و با امتیاز منفی گوگل، داده می‌شوند. حروفی که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند، بخشی از تغییر آدرس و هایجک کردن کاربران سایت است. به همین دلیل است که سایت‌های بزرگ مثل گوگل و فیسبوک، دامنه‌های مشابه آدرس اصلی را خریداری کرده‌اند تا از چنین حملاتی جلوگیری کنند. قوانین سئو گوگل، یک سری از روش‌ها و فعالیت‌های استاندارد را پیشنهاد می‌کند که در هیچ کجای آن، ترفندهای سئوی Black Hat وجود ندارد. بنابراین در صورتی که برخلاف الگوریتم گوگل رتبه سئویی بگیرید، با پنالتی و جریمه روبرو خواهید شد. داده‌های ساختاریافته یا ریچ اسنیپت‌ها (Rich Snippets) که بهشون اسکیما (Schema) هم می‌گن، بهت این امکان رو می‌ده که چطوری محتوای سایتت توی نتایج جستجو نمایش داده بشه رو تغییر بدی.

اعمال تغییرات فنی و ظاهری و یا بازطراحی سایت از نظر گوگل بسیار مطلوب خواهد بود؛ مخصوصا اگر اصول سئو و طراحی رسپانسیو در آن لحاظ گردد. گوگل نسخه ی جدید وب سایت ها را محتوای جدید می داند و برای آنها ارزش بیشتری قائل خواهد شد. گاهی این صفحات بر مبنای کلمات کلیدی مورد نظر شما و بدون بهره گیری از مطالب مرتبط با آنها ساخته می شوند. یعنی صرفا عنوان صفحه و متاتگ ها دربردارنده ی کلمات کلیدی شما هستند و آنچه به نمایش در می آید هیچ ارتباطی با موضوع جستجو شده و مورد نظر مخاطب ندارد. گوگل همواره تلاش کرده است تا مفیدترین و مرتبط ترین نتایج را برای جستجوی کاربران خود فراهم کند. در این راستا طی سالیان متمادی گوگل بارها و بارها الگوریتم های خود را تغییر داده است.

این دریافت جریمه و تنبیه شدن توسط موتور جستجو موجب افت رتبه و یا حذف سایت از نتایج جستجو شده و همین امر نیز در نهایت منجر به کاهش ترافیک و مشتری کمتر و کاهش درآمد می گردد. در واقع این روش ها نه مشکل کاربر و سوال او را حل کرده و پاسخ می دهد و نه اینکه نیاز های موتور جستجو را جواب می دهند. در این مقاله قصد داریم به یکی از موضوعات مهم سئو یعنی، سئو کلاه سیاه چیست و معرفی 8 تکنیک و روش سئو کلاه سیاه بپردازیم. Structured data یا rich snippets، به شما اجازه می‌دهند که مشخص کنید محتوای شما در صفحه نتایج گوگل چگونه دیده شوند. این کار باعث می‌شود محتوای شما در بین سایر رقبا به چشم بیاید و دیده شود.

تکنیک Parasite Hosting، یک روش کمتر شناخته شده اما کاربردی در سئوی کلاه سیاه است. با اضافه کردن متن در آن سایت می‌توانید لینک سازی دلخواه خودتان را مانند مطلب داخلی سایت انجام دهید. در برخی موارد دیده می‌شود که یک صفحه بی‌ارزش تنها با هدف نشان دادن کلمه کلیدی ساخته شده است. در واقع چنین صفحه‌ای هیچ ارزش محتوایی و سئویی ندارد و تنها با هدف ارتقاء کلمه کلیدی به‌کار می‌رود. به‌همین جهت آن را صفحه پرش یا پل می‌نامند و کاربر را بین صفحات می‌گرداند. تابه‌حال تصور کرده‌اید که تاثیر تولید محتوا در سئو کلاه سیاه چیست؟ بله، این فاکتور اهمیت بسیار زیادی دارد.

Penney یه جریمه سنگین از گوگل گرفت و رتبش برای بعضی کلمات مثل "مبلمان اتاق نشیمن" نزدیک به ۷۰ پله سقوط کرد. برخی از سئوکارها با پرداخت هزینه ی تبلیغات در گوگل میزان ورودی سایت را افزایش می دهند. این تکنیک هزینه ی نسبتا بالایی در پی دارد و استمرار آن به توان مالی کارفرما بستگی دارد. از سوی دیگر قطع این سرویس و افت میزان ورودی می تواند اثر منفی در رتبه ی یک سایت ایجاد نماید. ریچ اسنیپ ابزار نقد و بررسی گوگل است و گاهی نتایج آن تاثیرات مثبت و قابلا ملاحظه ای در سئوی سایت شما دارند.

در این تکنیک شما محتوایی را در مورد یک موضوع تولید و در سایتتان منتشر می کنید. این کار سبب بی اعتماد شدن کاربران به سایت شما می شود؛ چرا که کاربر انتظار دارد با محتوای دیگری روبه رو شود، اما موضوع دیگری را مشاهده می کند. در این مقاله از وب سایت نوب سئو، سئو کلاه سیاه، تکنیک‌ رایج آن، خطرات و تفاوت آن با سئو کلاه سفید را بررسی خواهیم کرد. شکل دوم محتوای بی کیفیت در سئو کلاه سیاه، افزودن کلمات کلیدی نامرئی به محتوای یک صفحه وب است. یعنی با استفاده از کدهای CSS رنگ بخش‌هایی از متن را همرنگ پس‌زمینه صفحه می‌کنند.

اما همان‌طور که گفته شد پرداخت برای پیوندها تنها راه آسان و سریع جهت ارتقاء سایت به‌شمار می‌رود. هر چه پول بیشتری برای لینک‌ها پرداخت شود، بک سایت و یک لینک بیشتری وجود دارد. این عامل، موجب بالارفتن جایگاه سایت و ارتقاء آن در رتبه‌بندی و SERP گوگل خواهد شد. گاهی محتوای ایجاد شده برای مخاطب هم چندان ارزشمند و مناسب نیست و تنها جهت دریافت رتبه سایت به‌کار می‌رود. پس در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین ترفند سئو کلاه سیاه چیست؟ می‌توان به این مورد اشاره داشت. استفاده از سئو کلاه سیاه ممکنه منجر به حذف سایت از نتایج جستجو یا کاهش شدید رتبه سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل شه.

برای اینکه از تله‌ سئو کلاه سیاه در امان باشید باید در ابتدای مسیر حرفه‌ای‌تان با زیر‌وبم ترفندهای بلک سئو آشنا شوید. آیا شما هم جزو افرادی هستید که معتقدید به هر روشی که شده باید رتبه سایتتان را بهبود ببخشید؟ اگر اینطور است باید عواقب این‌کار را نیز بپذیرید. اصلی‌ترین تکنیک‌هایی که در سئوکلاه سیاه وجود دارد و می‌توان از آنها به عنوان مسیر سیاه بهینه سازی نام برد به دو دسته محتوای بی‌کیفیت و لینکسازی اسپمی تقسیم می‌شوند. همیشه از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند رتبه‌شان را بهبود بدهند استفاده نمی‌شود. گاهی اوقات تکنیک سئو منفی برای کاهش رتبه وب‌سایت رقیبان به کار گرفته می‌شود. در واقع افراد با استفاده از این روش‌ها باعث می‌شوند که وب‌سایت رقیب، قوانین گوگل را نقض کند.

این یعنی شما با گزارش رقبایتان به گوگل، سایت آن‌ها را با مشکلات سئوی کلاه سیاه روبرو کنید. مثلا به جای چیدن پلن و استراتژی سئو برای خودتان، برای آدرس سایت رقیب PBN سازی کنید؛ آدرس سایت را در دایرکتوری‌های نامعتبر ثبت کنید یا ترافیک جعلی به سایتشان بفرستید. در این روش، یک کپی یکسان و غیرقابل تشخیص از سایت اصلی در سروری جداگانه نگهداری می‌شود. هر دوی این وبسایت‌ها به صورت همزمان کار می‌کنند و برای یک هدف، رتبه می‌گیرند. اما گوگل نمره منفی زیادی برای Mirror Siteها در نظر گرفته است و کاملاً با این روش، مخالف است.

ترفندهای رایج سئو کلاه سیاه، روش‌های غیر قانونی و مخفی‌ کاری است که وب‌سایت‌ها برای فریب موتورهای جستجو و کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو به کار می‌برند. شاید با استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه نتایج سریع و مناسبی دریافت کنید، اما باید خطرات آن را به جان خرید. موتورهای جستجوگر از قدرت بسیار قابل قبولی در شناخت سایت‌های متقلب برخوردارهستند. از آنجا که سایت شما می‌تواند در حجم و وسعت بیشتری معرفی شود، این کار چهره حرفه‌ای شما را در سطح منطقه‌ای یا جهانی تخریب می‌کند. هر چه یک سایت از بک لینک (سایت‌های خارجی که به محتوای شما لینک می‌دهند) بیشتری برخوردار باشد، قابل اعتمادتر است.

این کار بیشتر توسط سایت‌های اسپم انجام می‌شه تا موتور جستجو نتونه بفهمه که محتوای واقعی سایت اسپم و بی‌کیفیته. حالا شاید بپرسی چرا اصلاً رتبه گرفتن تو نتایج جستجو اینقدر مهمه؟ خب، وقتی سایتت توی نتایج گوگل بالا باشه، احتمال اینکه کسب و کارت رشد کنه بیشتره. تو این روش، به جای اینکه روی رضایت کاربر تمرکز کنی، سعی می‌کنی الگوریتم موتورهای جستجو رو فریب بدی. به جای اینکه حق سایتت باشه که تو رتبه‌های بالا باشی، با کلک و تقلب می‌خوای به اونجا برسی. اما استفاده مداوم از این تکنیک‌ها ممکنه نتیجه برعکسی داشته باشه و در نهایت باعث بشه که جایگاهت تو نتایج جستجو به شدت آسیب ببینه. این شرکت در ایام تعطیلات توانسته بود توسط لینک سازی سئو کلاه سیاه، در این کلمات رتبه های خوبی بدست آورد.

بهینه‌سازی غیراصولی و دور زدن موتورهای جستجو یک استراتژی کوتاه مدت است و هزینه آن به استراتژی و تکنیک‌هایی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. البته فارغ از هزینه‌هایی که برای اجرای تکنیک‌هایی چون خرید بک‌لینک صرف می‌کنید، باید به هزینه سایت هم توجه داشته باشید. وب‌سایت شما مهم‌ترین هزینه‌ای است که برای استفاده از این استراتژی سئو صرف خواهید کرد؛ زیرا بعد از پنالتی شدن تا مدت‌ها در هیچ نتیجه‌ای ظاهر نخواهد شد. به همین دلیل است که بهینه‌سازی غیراصولی برای سایت‌های معتبری که به خاطر رتبه‌هایشان ارزش بالایی پیدا کرده‌اند، توصیه نمی‌شود. اگر به دنبال رشد پایدار و جلب اعتماد کاربران هستید، بهتر است از روش های اصولی و قانونی سئو کلاه سفید استفاده کنید.

دقت کنید که گوگل به خوبی متوجه این نوع روش بازنویسی خودکار در سایت شما میشود؛ اما اگر قصد ساخت یک pbn، تولید محتوا در وبلاگ ها و دریافت لینک از آنها را داشته باشید، چرخش محتوا یک گزینه نسبتا مناسب است. به این ترتیب میتوانید با زمان و هزینه کم، محتوای این وبلاگ ها را تامین کرده و پس از افزایش اعتبارشان، برای ساخت لینک در آنها اقدام کنید. البته این موضوع باعث نمیشود که قطعا شما روی کلمه کلیدی اصلی کسب و کارتان به لینک یک گوگل برسید؛ چون گوگل هم کم و بیش این موضوع را درک میکند. اما اگر بقیه تکنیک های کلاه سفید سئو را رعایت کنید، وجود کلمه اصلی در نام دامنه به شدت به شما کمک میکند. میدانید که یکی از کلاه سفیدترین استراتژی ها برای دریافت لینک از سایت های دیگر، نوشتن یک محتوای واقعا مفید است. در تکنیک سئو کلاهِ سیاه تغییر محتوا، وبمستر ابتدا یک محتوای واقعا مفید تولید کرده و آن را منتشر میکند.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/